söndag 27 oktober 2013

Mina nya favorit böcker!

Hejsan :) Blir ett kort inlägg här om mina nya favoritböcker som jag har läst nu i höst!
De kommer inte i någon specifik ordning :)

Bjuder på en vacker bild här :) 
1. Muminpappas memorare.

Den var bara helt underbar, så personlig och humoristisk. Trots att den kanske klassas som en barnbok, tycker jag att alla borde ge den en chans.


2. Sagan om Otori klanen.

6 fantastiska böcker. Har läst de 2 första och ska så småningom börja med den tredje. Spänning, krig, mysterier och falskspel.


3. Kampen om Järntronen.

Också en bra bok, där innehållet är maktspel, krig och mera medeltid. Men bakom allt det där gömmer det sig något mera. Någonting olöst och starkt.


4. City of Bones.

Kommer skriva mera om denna bok när jag har läst den på svenska. Hade börjat på engelska men det tog stopp. Men vad jag har förstått av min bästa vän är den förskräckligt bra. Och om hon säger så, så är det de ;) Filmen har också just kommit ut på bio. Men läs boken först!


Japp här var 4 st nya böcker jag fattat tycke för nu under hösten. De är alla väldigt olika men som ni kanske märker är nästan alla relaterad till fantasy;) Medeltida fantasy är något jag verkligen gillar. Men ha en fortsatt bra söndag, kanske uppdaterar jag kort om en bok senare. Beror på, råkar vara helt slut nu och trött.

// Atte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar