tisdag 10 september 2013

Cosmo Hill och parasiterna

Eoin Colfer: Cosmo Hill - Parasiterna

Den här boken läste jag för ganska många år sedan, så jag är inte helt säker på handlingen. Jag minns att jag tyckte den var både bra och märklig. Spännande. Det var en av de första science fiction jag läste, så förståeligt nog upplevde jag den som lite konstig. Men det var tack vare den här boken jag sedan lånade och började läsa böckerna om Artemis Fowl, som är av samma författare och en av mina favoritserier.

Cosmo Hill hade nog kunnat bli en annan favoritserie om jag någonsin hade fått tag på en uppföljare. Jag vet inte om det finns fler böcker i serien. I så fall har jag aldrig sett dem någonstans. Vilket är synd.

Jag håller på att läsa den här boken på nytt på finska, där den heter Supernaturalisti. Om jag lyckas ta mig igenom den på finska - vilket by the way inte är mitt bästa språk - så lovar jag att skriva en ordentlig recension om den då.

Det är i alla fall en spännande science fiction om en ung pojke på rymmen och mystiska blå varelser.

Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar