onsdag 18 september 2013

Artemis Fowl - The last guardian

Eoin Colfer: Artemis Fowl - The last guardian


Den här boken kom ut på engelska för lite mer än ett år sedan och är den sista boken i Artemis Fowl-serien. Jag har inte läst den ännu - mest för att jag inte visste att den existerade förrän alldeles nyligen. Jag tror inte att den finns på svenska ännu, men jag hade tänkt läsa den på engelska.

Det här är ungefär vad den handlar om (enligt internet och baksidetexten):

Opal Koboi har en sista plan för att skapa kaos i både människornas och vättarnas värld. Telefoner, fordon och satelliter exploderar runtom i världen och i Irland - hos familjen Fowl närmare bestämt - släpps andarna från forna älvkrigare lös och tar över djur, fåglar och människor. Men inte vilka människor som helst - Myles och Beckett, Artemis fyraåriga bröder. Hur ska Artemis kunna stoppa dem från att rasera världen utan att skada dem?

Eftersom jag inte har läst boken kan jag inte säga säkert hur bra den är, men den har fått bra recensioner och jag älskar de andra böckerna i serien, så jag ser mycket fram emot att börja läsa den här.


Alla böckerna

Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar