fredag 31 maj 2013

Alice + Patrick = Sant

Gamlare omslag

Alice + Patrick = Sant, av Phyllis Reynolds Naylor


Första gången jag skulle läsa den här boken visste jag inte riktigt
vad jag förväntade mig av den. Kanske skulle den vara bra eller så inte.
Kan nog säga nu att jag tycker om den här boken.

Patrick och jag skulle gifta oss, Pamela väntade barn och Elizabeth var tvungen att köpa bil.

Alice och hennes vänner har precis börjat åttonde klass och har fått i uppgift av sin nya lärare Mr Everett i samhällskunskap. De ska lära sig att fatta viktiga och genomtänkta beslut.

Men hur fattar man genomtänkta beslut? Hennes bror Lester, hade hade planerat att vara lika kär i två tjejer. Eller låtsa bli kidnappad av bilförsäljaren?
Dessutom hade inte Alices pappa räknat med att Miss Summers före detta fästman skulle dyka upp igen.
Vilket Alice avskyr, Miss Summer och hennes pappa är det perfekta paret. Dessutom skulle Alice älska Miss Summer som styvmor.

Dessutom hade Alice planerat att kyssa Patrick, vilket blev ganska misslyckad.

Boken var intressant och trots att detta är sjunde delen och inte har läst de andra böckerna ( som jag gjorde) hängde man med från början till slut. Inget blev utelämnat och handlingen  var aldrig tråkig.
Finns att låna! 

 // Atte
  
Nyare boken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar