måndag 21 juli 2014

Lova att jag får

Lova att jag får, av Siri Spont


5 saker som faktiskt inte är så där jättegulligt med Mario ( fast jag älskar honom ändå)!

1. Att han spyr så lätt. Och på vardagarna, när jag går hem
 från skolan är det JAG som måste
 torka upp spyorna.

2. Hans fisar. Man skulle tro att det luktar mindre när
 en sådan gullig varelse fiser. 
Men nej, hans hundpruttar fyller lätt ett helt rum.

3. Att han älskar att bita mig i fötterna. Ibland gör det faktiskt riktigt ont.

4. Att han försöker tugga sönder allt han ser. 
Jag måste gömma undan alla fia saker jag har.

5. Att han inte är rumsren än. Fast om man jämför med människobebisar så lär 
sig ju valpar det här hur fort som helst.

Tilda och hennes klass försöker sälja korvar till sin klassresa. Men det tycker Tilda inte om. Varför är det någon mening alls att försöka sälja äckliga korvar som ändå ingen vill ha. Under några dagar hinner det hända en hel del. Elin och Clara blir osams och Tilda och Thea börjar umgås mera med Elin och Marcus. Snart sätter de ihop två olika lag och leker den röda och vita rosen. Etta laget ska gömma en skatt och det andra ska få ledtrådar för att hitta skatten. Tilda börjar nästan tycka att det är roligt att leka. Tills allting går åt skogen. När hon dessutom får veta att Thea är kär i Marcus blir det värre. Hur kan en bästis vara kär i killen som mobbar en? 

Andra boken i serien. Och rekommenderas kanske mera till yngre åldrar. Inget i min smak, men annars tror jag nog att den passar riktigt bra för de som vill läsa en enkel och lättläst bok.
Slänger in två inlägg på raken eftersom jag kommer vara på läger resten av veckan! Så ha de bra! :)
// Atte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar