måndag 30 december 2013

Jullovsläsning



Jag fick Ranger's apprentice - The royal ranger i julklapp. Det är den sista boken i Spejarens lärling-serien av John Flanagan och den finns inte ännu på svenska. Den var extremt bra och väldigt svår att lägga ifrån sig. Jag hade ganska höga förväntningar på den här boken och jag blev inte besviken.

Karen Kingsburys bok, Minnen från det förflutna, har stått i min bokhylla hur länge som helst. Nu har jag äntligen börjat läsa den och jag blev positivt överraskad. Det är en kristen bok om ett hemskt förflutet som hotar ens framtid. Jag läser den ganska långsamt och tog en paus när jag läste The royal ranger, men det är ändå inte svårt att fortsätta där jag slutade. Den är inte så komplicerad att man inte kan greppa den, och lagom spännande för att man ska minnas vad som hände sist.

Sagan om klanen Otori - Vid hägerns skarpa skri, av Lian Hearn. (Ända tills nu har jag trott att han heter Liam, så nu känner jag mig lite dum...) Jag har inte hunnit börja läsa den här boken ännu, men jag hoppas att jag ska hinna läsa den innan jullovet är slut. Den är ju ganska tjock, men jag håller tummarna för att jag klarar det.


Jag skulle rekommendera alla de här böckerna - kanske för lite olika personer. Den första och sista är båda tonårsfantasy. Karen Kingsburys böcker är väldigt andliga och läses av både vuxna och tonåringar.

God fortsättning!

Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar