söndag 5 oktober 2014

Stjäl som en konstnär: 10 saker ingen berättat för dig om kreativitet

Stjäl som en konstnär: 10 saker ingen berättat för dig om kreativitet, av Austin Kleon


Den här boken är en av de många böcker om kreativitet jag har lånat inför slutarbetesskrivning. Men till skillnad från de flesta andra böckerna om kreativitet nästan sträckläste jag den här boken. Den var fruktansvärt intressant och ganska lättläst.

Jag brukar vanligtvis vara ganska skeptisk till alla "hjälp-dig-själv-förändra-ditt-liv"-böcker, men den här var helt annorlunda. Den innehåller simpla tips för hur man kan utöka sin kreativitet, och varför tipsen fungerar. Den säger också att alla tips inte funkar för alla och att man alltid ska ta det man har nytta av och lämna resten.

Stjäl som en konstnär är lätt att förstå och näst intill genialisk. Det är en bok man kan läsa om och om igen. Det är en bok som jag gärna skulle ha ett eget exemplar av.

Jag vet att bilden är spegelvänd, men det finns absolut inget jag kan göra åt det just nu. 

Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar