fredag 22 november 2013

Skrivboken



Skrivboken, av Lasse Ekholm


Skrivboken är en fantastisk bok för barn och ungdomar som vill lära sig att skriva bättre. Jag har ägt den här boken sedan jag var nio år och jag har fortfarande mycket nytta av den. Bara för en stund sedan när jag bläddrade igenom den lärde jag mig något nytt som jag inte brytt mig om tidigare. Så nu fick jag lust att börja skriva igen.

I skrivboken hittar du tips på hur du beskriver karaktärerna på ett levande sätt och hur du kan göra för att planera din berättelse innan du börjar skriva. Det är inte en bok som säger åt dig hur du SKA göra - alla författare har sitt eget sätt att skriva - men den ger tips på hur du KAN göra för att utvecklas i ditt skrivande. Den här boken har hjälpt mig utvecklas otroligt mycket!

Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar