tisdag 29 september 2015

The Heroes of Olympus - The Mark of Athena

Hej!

Jag vet att det var länge sedan jag bloggade. Studentskrivningarna var både mer stressande och mer tidskrävande än jag hade väntat mig. Nu äntligen är de över för i höst, så jag ska försöka ta igen lite här på bloggen.

Rick Riordan: The Mark of Athena


The Mark of Athena är tredje boken i Heroes of Olympus-serien av underbara Rick Riordan. Man blir inte besviken. Genast blir man inkastad i ett äventyr fullt av monster, hjältar och oväntade vändningar. Rekommenderar varmt hela serien.

Varning! Spoilers!

Grekernas krigsskepp Argo II besöker romarnas Camp Jupiter och genast är stämningen spänd. Percy och Annabeth, däremot, ignorerar både greker och romare. Det här är första gången de ser varandra på flera månader.

Profetians sju halvblod träffas för första gången, men inget går som planerat. Jagade av blodtörstiga romare, flyr våra hjältar mot kusten. Så, äntligen, kan Leo, Piper, Jason, Annabeth, Frank, Hazel, Percy och beskyddaren/barnvakten Coach Hedge ge sig iväg över Atlanten. De måste ta sig till Grekland för att kunna rädda världen, men först har de en del att uträtta i Rom.


Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar