lördag 9 augusti 2014

Kotten!

Lena Anderson: Lilla Kotten får besök & Kottens hemlighet


Lilla Kotten får besök

Fruktansvärt söt bilderbok om en igelkott som heter Kotten. Boken rimmar, texten är skriven med skrivstil, bilderna är vackra och detaljerade, boken lär ut hur man räknar till tio.

Baksidetext:

"Nu sitter lilla Kotten så ensam i sitt kök.
Där har hon suttit länge och väntat på besök.
Det skulle vara roligt om du vill vara me'
och komma hem till Kotten och dricka en kopp te.
Välkommen på besök idag i Kottens kök."

Kottens hemlighet

Kotten har plötsligt inte tid för sina vänner. Hon har så bråttom. Elefanten inser att Kotten har en hemlighet. Läs den här underbara bilderboken för att ta reda på vad Kottens hemliga skatt är för något.


Jag vill ännu bara berätta att jag älskar de här böckerna så otroligt mycket. Mina föräldrar läste dem ofta för mig när jag var liten. Kotten är fantastisk!



Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar