söndag 23 februari 2014

Narnia - Silvertronen

C. S. Lewis: Narnia - Silvertronen


Long time - no see...

Ledsen. Jag har varit väldigt stressad. Men jag lever fortfarande och nu ska jag skriva ett inlägg här.

Eustace har förändrats. Jill är säker på det. Han kanske inte är lika hemsk längre, men han är fortfarande konstig och hon vet inte riktigt vad hon ska tycka om honom. Och när Eustace börjar prata om ett land som heter Narnia vet hon inte vad hon ska tro.

Men när de flyr undan några mobbare, hamnar de plötsligt på ett berg. Aslan väntar på dem där och ger dem några råd och ett uppdrag. De ska rädda den unge narnianske prinsen som blev bortrövad för många år sedan. Efter att ha fått sina instruktioner skickas de till Narnia. Där ser de på avstånd den åldrade kungen, som ännu söker efter sin son.

Men det de inte inser är att den gamla kungen en gång var den unge prinsen Caspian. Plötsligt blir hela äventyret mer personligt. Eustace vill verkligen rädda sin väns son samtidigt som han har svårt att acceptera att Caspian har blivit gammal. Och tiden håller på att rinna ut...

Silvertronen är full av härliga karaktärer och en av dem är Surpöl, den evige pessimisten. Han är barnens vägvisare och beskyddare. Surpöl är inte en människa, men jag är inte riktigt säker på vilket slags väsen han är. Däremot är jag säker på att han bryr sig om Jill och Eustace även om det inte är så lätt för honom att visa det.

Tyvärr kommer jag inte att kunna uppdatera på ett tag. Jag kommer att vara helt utan internet fram till fredag, men ja ska verkligen försöka uppdatera nästa helg. Trevligt sportlov!


Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar