onsdag 19 augusti 2015

Böcker på engelska

Hej!

Jag har lagt till en ny etikett i tagglistan. Etiketten är "På engelska" och jag har försökt redigera gamla inlägg om engelskspråkiga böcker så att man kan hitta dem genom att trycka på "På engelska". Jag har säkert missat några, tyvärr (det finns nästan trehundra gamla inlägg att bläddra igenom).

Poängen med det här är att om det finns några studerande som behöver läsa en engelskspråkig bok för en engelskakurs eller vill öva engelska inför studenten eller bara av någon anledning vill läsa en bok på engelska (även om de inte är studerande) - så ska de enkelt kunna hitta boktips och recensioner för engelskspråkiga böcker.

Om några få veckor skriver jag själv studenten i engelska. Jag måste medge att nästan alla mina engelskakunskaper kommer från att läsa på engelska. Det gör ens kunskaper i språket mångsidiga - t.ex. kan jag ord om mytologi och vapen som jag inte tror jag kan på svenska.

Om jag vid något tillfälle recenserar en finskspråkig bok (vilket innebär att jag skulle ha lyckats läsa en) ska jag försöka minnas att lägga till en "På finska" etikett också.

Det var väl allt jag hade att säga om det.


Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar