tisdag 30 april 2013

Phantom Valley - Den ondskefulla

Den ondskefulla, av Lynn Beach

Fick lust att skriva om Den ondskefulla, en bok jag inte läst på väldigt länge. Jag minns den som spännande och hemsk. Då gick jag kanske på fjärde klass. Så jag skulle beskriva den som en skräckbok för de som är några år yngre än mig - kanske tio, elva år?

Monica börjar på Chilleen Academy, internatskolan i Phantom Valley. Hon är säker på att hon kommer att trivas. Men när hon hittar en gammal docka börjar underliga saker hända. Hur många gånger hon än försöker göra sig av med dockan dyker den upp igen i hennes rum. Hon börjar nysta i historien kring dockans förra ägare - en flicka som gjorde något fasansfullt. Och hon blir riktigt rädd.

Jag har för mig att jag sträckläste den här. Jag var tvungen att få reda på sanningen om dockan, trots att det var skrämmande.

Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar