söndag 4 september 2016

Höstläsning

Min sommarlovslista blev lång och tiden tog slut. Nu, efter den första hektiska orienteringsveckan på universitet, hoppas jag så småningom få tid att läsa färdigt alla böcker jag påbörjat.

De böcker jag förhoppningsvis kommer kunna skriva fullständiga recensioner om snart är:

  • Eleanor & Park, av Rainbow Rowell
  • Sherlock - Fallet med den tomma graven, av Per Ewert
  • Vecka 36, av Sofie Sarenbrant
  • Just a Girl, Standing in Front of a Boy, av Lucy-Anne Holmes
  • I huvudet på Colin Fisher, av Ashley Edward Miller & Zach Stentz
  • Den digitala drogen: Konsten att hantera din teknik, av Patrik Wincent

Jag har alltså börjat läsa alla dessa böcker för att sedan av någon anledning tvingas pausa. Min plan är att försöka avsluta alla - jag hatar att lämna en bok på hälft - men vi får se hur det går. Den kanske mest lovande boken är Eleanor & Park. Jag köpte den i England för att ha något att läsa på tåget och hade stundvis väldigt svårt att lägga ifrån mig den.

Eleanor & Park är skriven av fantastiska Rainbow Rowell. Trots att hennes böcker (de jag har läst, åtminstone) är roliga, lättsamma och romantiska, kommer karaktärerna från trasiga familjer och har mycket bagage.

Eleanor & Park utspelar sig år 1986 och handlar om två ungdomar som motvilligt sitter bredvid varandra i skolbussen. Och sedan inte så motvilligt. Och sedan blir bussfärden dagens höjdpunkt. För trots att de vid första anblicken är så olika man bara kan bli, har de ändå ganska mycket gemensamt.





Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar