tisdag 22 mars 2016

P.S Jag älskar dig

P.S Jag älskar dig av Cecilia Ahern



Holly och Gerry ett gift par som bor i Dublin. De har nära till sina vänner och släktingar. Deras liv är helt enkelt perfekt med sina små dyster emellan som är egentligen betydelselösa. Hela världen ligger öppen för de två. Tror de.

Några månader före Hollys trettioårsdag händer det som aldrig skulle hända. Gerry förlorar kampen mot en sjukdom han har haft i en kort tid. Holly blir då lämnad kvar i världen. Utan Gerry. Holly har nu förlorat sin bästa vän. Och dagarna i det stora huset blir allt mer ensamma. Hon förmår sig inte att ta tag i sitt liv. Gerry var den som blåste liv i henne. Men Gerry kommer aldrig tillbaka. 

Men ändå gör han det på sitt eget sätt.

Några månader senare efter Gerrys död kommer en sista gåva från honom till Holly. Det är tio brev som han kallar "Listan". Varje brev för varje månad som är kvar av året. I breven utmanar han Holly att göra sakar som hon aldrig skulle göra, uppmuntrar henne att söka jobb, ger henne en chans att hitta ett liv igen. 

"Listan" visar henne hur livet kan ge många olika förändringar. Och att hon kan klara sig utan att han är där. Att hon måste fortsätta leva. 

Wow säger jag bara om den här boken. Den tog mig verkligen med storm. Aldrig hade jag trott att den skulle vara så bra när jag såg den i bokhyllan. Det är en bok med så mycket känslor. Ena sekunden kan man skratta och i nästa är tårarna på väg att komma. En bok jag verkligen rekommenderar till alla åldrar som gillar en bok fylld av kärlek i alla sidor. 

// Atte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar