onsdag 18 februari 2015

Paradiset


Paradiset, av Liza Marklund


En av mina närmsta vänner har rekommenderat den här boken för mig, men jag har inte hunnit läsa den ännu. Däremot tror jag att jag har sett filmatiseringen. Paradiset, av Liza Marklund, handlar om journalisten Annika Bengtzon som försöker få tillbaka sitt arbete som reporter. När hon får nys om en mystisk organisation som heter Paradiset ser hon sin chans.

Paradiset är en stiftelse som arbetar för att skydda hotade människor. Men efter en närmare titt verkar Paradiset vara raka motsatsen. Annika oroar sig för den unga kvinnan Aida, som hon skickade till Paradiset för att skydda henne från den jugoslaviska maffian. Samtidigt får Annika mer personliga problem, när hennes mormor blir svårt sjuk.

Paradiset verkar vara en riktigt spännande bok på 426 sidor.



Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar